Některé střední školy, zejména víceletá gymnázia a školy s rozšířenou výukou cizích jazyků, zařazují do přijímacího řízení také test z anglického jazyka. Nový Amos, průvodce zkouškami, připravil pro uchazeče tři vzorové testy z anglického jazyka nanečisto, které svým rozsahem a strukturou odpovídají tomu, jak mohou vypadat Cermat přijímačky z angličtiny. Každý test nanečisto je k dispozici zdarma a obsahuje kompletní zadání včetně poslechové části, zvukovou nahrávku, přepis poslechového textu, záznamový arch a správné řešení. Uchazeči si tak mohou v klidovém prostředí ověřit svou jazykovou úroveň a připravit se na reálné podmínky přijímací zkoušky z angličtiny. Doporučujeme testy řešit v časovém limitu a následně vyhodnotit podle přiloženého klíče. Tato příprava umožňuje žákům systematicky posilovat své dovednosti a zvýšit šanci na úspěch u státních přijímaček z angličtiny.

Kurzy LearnTube - přijímačky

Amosovy testy na přijímačky z AJ nanečisto

Amosův test na přijímačky z angličtiny 1

Zobrazit zadání Amosova testu z AJ 1

Zobrazit poslech k Amosovu testu z AJ 1

Zobrazit přepis poslechu k Amosovu testu z AJ 1

Zobrazit výsledky Amosova testu z AJ 1

Zobrazit záznamový arch Amosova testu z AJ 1

Amosův test na přijímačky z angličtiny 2

Zobrazit zadání Amosova testu z AJ 2

Zobrazit poslech k Amosovu testu z AJ 2

Zobrazit přepis poslechu k Amosovu testu z AJ 2

Zobrazit výsledky Amosova testu z AJ 2

Zobrazit záznamový arch Amosova testu z AJ 2

Amosův test na přijímačky z angličtiny 3

Zobrazit zadání Amosova testu z AJ 3

Zobrazit poslech k Amosovu testu z AJ 3

Zobrazit přepis poslechu k Amosovu testu z AJ 3

Zobrazit výsledky Amosova testu z AJ 3

Zobrazit záznamový arch Amosova testu z AJ 3


Metodika pro učitele

Jak pracovat s Amosovými testy z angličtiny nanečisto k přijímačkám na SŠ?

Seznamte žáky se strukturou testu

  • Vysvětlete žákům, že test se skládá ze 2 částí: poslechové části, a části prověřující čtení s porozuměním a jazykovou kompetenci v angličtině.
  • Ukažte žákům, jak se test boduje a co se hodnotí – například jak je důležité umět rychle zachytit klíčovou informaci v poslechu nebo pochopit záměr autora v textu.
  • Zdůrazněte, že úlohy jsou různorodé – někdy žáci musí vybrat odpověď z možností, jindy doplňují slova.

Procvičujte test postupně po částech

  • Není třeba dělat test hned najednou. Rozdělte test do menších bloků a věnujte se jim v jednotlivých hodinách.
  • Po každé části test společně vyhodnoťte – vysvětlete správné odpovědi a ukažte, jak se k nim dalo dojít.
  • Povzbuzujte žáky, ať se učí ze svých chyb. Udělat chybu nic neznamená, ale poučit se z ní – to je takové malé vítězství.
  • Později můžete žáky nechat napsat celý test, jako by to bylo již na ostro.

Rozvíjejte poslechové strategie

  • Před poslechem mají žáci vždy čas na přečtení otázek či prostudování obrázků. Vysvětlete jim, ať tento čas využijí efektivně, a že to vede ke správným odpovědím v testu.
  • Vysvětlete žákům, že každou nahrávku uslyší 2 x, stejně jako to bývá u reálných přijímaček či zkoušek. Když tedy na poprvé z poslechu vše nezachytí, mají vždy ještě druhou šanci.
  • Po testu používejte přepis poslechu – vyhledejte s žáky odpovědi v textu, přeložte důležité pasáže, ukažte spojení mezi poslechem a otázkami.
  • Poslech můžete případně využít i pro nácvik výslovnosti a čtení nahlas, či vytažení a naučení některé specifické slovní zásoby.

Pracujte s texty aktivně

  • Při společné kontrole zadávejte doplňkové otázky k textům – ať žáci shrnou děj vlastními slovy nebo vymyslí nové otázky či myšlenky, které jsou v kontextu s textem.
  • Trénujte vyhledávání informací v textu – nechte je „lovit věty“, které potvrzují nebo vyvracejí tvrzení.
  • Kombinujte kontrolu s diskusí: „Proč si myslíš, že postava udělala to a to?“

Zaměřte se na časté gramatické chyby

  • Sledujte typy chyb, které se opakují – např. minulý čas, otázky, předložky aj.
  • Po kontrole testu si můžete připravit mini cvičení navazující na konkrétní chyby z testu; to je v každé třídě a u každého žáka individuální.
  • Umožněte žákům vytvořit si například vlastní „mapu gramatiky“ – přehled toho, co si potřebují upevnit a na základě toho můžete dané téma z gramatiky ještě více procvičit.

Naučte žáky pracovat se záznamovým archem

  • Trénujte zapisování odpovědí do archu přesně a čitelně.
  • Simulujte reálné testové prostředí – nastavte časový limit, pracujte v tichu, vyžadujte disciplínu během psaní testu, aby nikdo nikoho nevyrušoval.
  • Po testu žáky nechte záznamový arch opravit podle klíče.

Vytvářejte příležitosti k reflexi a motivaci

  • Pravidelně s žáky shrnujte, v čem se zlepšili a co je potřeba trénovat dál.
  • Dejte prostor pro sebehodnocení – ať žáci sami pojmenují, co jim šlo a co bylo náročné.
  • Stanovujte si společně cíle – např. „Do konce měsíce chci zlepšit své výsledky v poslechové části testu z 60 % na 90 % nebo ještě více“.

Mnoho úspěšného procvičování přeje Nový Amos.

kurzy-prijimacky-stredni-skoly